-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:9960 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

با راننده اي كه در ماشين نوار مبتذل روشن مي كند, چگونه برخورد كنيم ؟

امر به معروف و نهي از منكر يكي از فوع دين و جزء واجبات است , چنين روحيه اي در شماتحسين برانگيز است . بسياري از نادانان و يا مغرضين و يا افراد ترسو و مسامحه كار از اين واجب الهي صرف نظركرده و حتي به دلايل واهي , ديگران را از اين مهم منع مي كنند; مثلاً آن گونه كه ذكر كرديد, مي گويند: راننده نوارگذاشته تا خوابش نبرد و يا از نارحتي بيرون آيد; اگر چنين چيزي بود پي مي بايست شرع مقدس اسلام مطابق باروحيات و سليقه هاي افراد متغير مي شد; فلاني چون مي خواهد مراسم عروسي به پا كند از ساز و آواز ومطرب استفاده كند يا فلان شخص چون غمكين است مي تواند موسيقي حرام گوش كند; چون دين بازيچه اي در دست افراد سست انگار و سطحي نگر مي شود. پس بايد به راننده اتومبيلي كه مي خواهد در هنگام مسافركشي كار حرامي انجام دهد و از نوارهاي غير مجاز استفاده كند. تذكر داد و امر به معروف و نهي از منكر كرد. امانكته در اين مسئله رعايت نكات لازم و ضروري است ; مثلاً براي افرادي چون شما كه زن هستيد و قدرت مقابله فيزيكي بافرد مختلف را نداريد, اگر آن فرد با تذكر شما متنبه شد كه هيچ والا مي توانيد از ماشين پياده شويد, نه آن كه در صورت اختيار, وضعيت موجود را تحمل كنيد و دست روي دست بگذاريد. البته اگروضعيت به گونه اين بود كه از عهده شما خارج بود و يا احتمال تأثير نمي دهيد وظيفه از دوش شما ساقط است و در اين صورت از ماشين پياده مي شويد به هر روي دليلي را كه براي اقامه امر به معروف و نهي از منكر ذكركرديد متين و محكم است , چون اگر فريضه امر به معروف و نهي از منكر, اين واجب بزرگ اليه فراموش يا ترك شود, گناهان مانند قارچ از همه جا سر بردن مي آورند و جامعه را به فساد و تباهي مي كشانند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.